Орієнтовні завдання Міжнародного конкурсу
з
української мови імені Петра Яцика
3
клас,
Завдання 1
1.1.
Прочитай деформований текст і розташуй його
частини у правильній послідовності
А Через деякий час Сашко і Микита зібралися до лісу.
Вони взяли з собою журавлика та випустили біля будинку лісника.
Б Неподалік від будинку лісника, під дубом, Сашко і
Микита знайшли малого журавля. Нога в нього була поранена.
В Микита приніс журавля додому. Він перев’язав птахові
ногу. Скоро загоїлась нога у журавля. Він почав ходити по двору.
1
|
|
2
|
|
3
|
( 3 бали)
1.2.
Визнач за характерними ознаками стиль
відновленого тобою тексту
А художній
Б науковий
В діловий
( 1 бал)
Завдання
2.
Розглянь звукову схему слова:
′
= •
|
– • –
|
Обери рядок, у якому слово відповідає
поданій схемі
А їжак
Б щастя
В йогурт
(1 бал)
Завдання
3.
Розглянь
схему речення:
Звертання, ========
….. ….. ….
.
Яке з речень відповідає поданій схемі?
А Друже,
прийди мені на допомогу.
Б Ластівки,
повертайтеся навесні в рідні краї.
В Учні, ви
підготували проект з природознавства?
( 1
бал)
Завдання 4.
Прочитай речення: Джерельце під вербою виблискує водою.
У якому відмінку вжито виділене слово?
А родовий
Б давальний
В орудний
( 1
бал)
Завдання 5.
Прочитай текст:
Був теплий сонячний день. На подвір’ї
розгулював зозулястий півень з червоним гребінцем на голові. А на лавочці
сиділа Оксанка і розчісувала червоним гребінцем своє довге волосся.
Яке слово у тексті є
багатозначним?
А волосся
Б півень
В гребінцем
( 1
бал)
Завдання 6.
Обери рядок, у якому записано тільки спільнокореневі
слова
А ліки,
лікар, лікувати
Б
лікарня, лікарні, лікарню
В
лікарняний, лікарняна, лікарі
( 1
бал)
Завдання 7.
Обери рядок, у якому апостроф у словах поставлено
правильно
А буряк, мята, бур’ян,
св’ято
Б м’ята, буряк, бур’ян, свято
В свято, м’ята, бурян, бур’як
( 1
бал)
Завдання 8.
Прочитай слова: кудлатими, із, пробив, снігурі,
одягнули, червоногруді, у, куниця, брату, лишила, під, живі
Розподіли їх на чотири групи і
впиши у відведеному для цього місці.
І група - іменники
ІІ група - прикметники
ІІІ група - дієслова
ІV
група - службові слова
( 4
бали)
Завдання 9.
Встав у слова пропущені букви, застосувавши для цього
необхідні правила перевірки написання слів. Перевірні слова запиши.
л..сичка - _______________________________
бері..ки - _______________________________
ж..ві - _________________________________
( 6 балів)
Завдання 10.
Склади і запиши текст - інструкцію щодо догляду за
кімнатними рослинами. Пам’ятай!
В інструкції є заголовок і текст. Текст повинен відтворювати послідовність дій,
носити вказівний характер. Речення мають бути короткі, зрозумілі, стислі,
лаконічні, без зайвих слів. Пиши грамотно. У твоєму тексті має бути близько 60
слів.
Тренувальні вправи
- Спиши, вставляючи пропущені букви. До кожного слова добери перевірне.
Л..бединий – …, в..шневий – …, ц..гляний – …, ч..рвневий – …, бл..скучий – …, п..ро – …, ст…бло – …, кр..ло – …, ч..сло – …, ст..пи – …, гр..би – …, с..ло – …, л..сиця – … .
- Спиши, вставляючи пропущені букви. До кожного слова добери перевірне.
Кр..хкий – …, гл..бокий – …, в..сна – …, з..ма – …, в..рба – …, в..сло – …, ц..гляний – …, кр..хкий – …, т..мніє – … .
- Спиши, вставляючи пропущені букви.
З..рно зібране. З..мля йде на спочинок. Т..хенько шумить вітер, співаючи свою сумну осінню пісню. А у садах ще кипить робта. М..довим ароматом пахнуть груші. Ще в..сять на гілках пізні сорти яблук, с..ніють між з..леним листям товстобокі сл..вки, зв..сають в..ликі грона винограду.
- Спиши, вставляючи пропущені букви.
До с..ла летить ст..повий орел. Він має в..еличезні крила. Одним помахом крил орел піднявся на д..сяток метрів. Х..жак шукає їжу. Пташки поховалися. Стало т..мніти. Орел їжі не знайшов. С..рдитий полетів до моря.
- Виконай звуко-буквений аналіз виділених слів.
- Звуки [дз], [дз’] на письмі позначає буквосполучення дз, а звук [дж] – буквосполучення дж.
- При переносі слів буквосполучення дз, дж розривати не можна.
- Буква щ позначає два звуки: [ш] та [ч].
Цікаві задачі і питання з
математики
1. До шпака
під час обіду прилетіло сім сусідів, на гілках зелених сіли і по вісім вишень
з”їли .Скільки всього вишень з’їли шпаки ? ( 64 )
2. Горіло 6
свічок, одна з них погасла. Скільки свічок залишилося ?(Одна)
3. Двоє
грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожен ? (2год)
4. Яке ціле
число без остачі ділиться на будь-яке ціле число, відмінне від 0? (0)
5. Як
називаються прямі, що перетинаються під прямим кутом? (перпендикулярні)
6. Якщо кут
дорівнює 30 градусів, то на які кути ділить його бісектриса ? (по 15 градусів)
7. Якщо о
18 год ночі йде дощ, то чи можна стверджувати, що через 72 год
буде сонячна погода ? ( ні, бо буде ніч)
8. Поставити
між 5 і 6 такий знак, щоб було число
більше за 5, але менше за 6. (5,6)
9. Двоє
братів і двоє синів поділили між собою три яблука так, що кожному з них дісталося по одному. Як це трапилося?(
батько, син, дідусь)
10.
Скільки буде десятків, якщо три десятки
помножити на два десятки?
(60 )
11.
Три в квадраті дорівнює 9, сім у квадраті дорівнює 49. Чому дорівнює кут у квадраті? Ваша відповідь.(90 градусів).
12.
Вчора в школі три дитини
Малювали три картини
Працювали три години
Якщо сто таких картин
Сто дітей сидять малюють,
Скільки треба їм годин?(3 години)
13.
Яке із тверджень правильне:
Якщо число ділиться на 100, то
воно ділиться на 1000.
Якщо число ділиться на
1000, то воно ділиться на 100. ( друге).
14.
Яке число таке саме, як і обернене до
нього? (1)
15.
Якою
цифрою закінчується число 21 у
двадцять першому степені? (1) .
16.
Половина числа дорівнює 15. Чому дорівнює його третина? (10)
17.
Заєць витягнув 8 морквин і з’їв усі ,
крім 5. Скільки морквин залишилося? (5 морквин).
18.
Три числа спочатку додають, а потім їх перемножують. Сума і добуток виявилися
рівними. Які це числа? (1,2,3.)
19.
Знайти різницю між
найбільшим двоцифровим числом і йому протилежним.(198)
20.
В скільки разів кілометр довший за
міліметр?(в 1 млн . разів)
21.
На яке число треба поділити 2, щоб дістати 4. (на одну другу)
22.
У будинку 5 поверхів однакової висоти. В
скільки разів шлях по сходах, який
веде на 5 поверх, більший за той, що
веде на другий? (у 4 рази)
23.
Чи знаєте ви, що найменший птах на землі
– колібрі – важить 1.8 г ,
а найбільший – страус - 90 кг . У скільки разів страус важчий від колібрі ?(у
50000 раз)
24.
У трьох братів 9 олівців. У молодшого –
на 1 олівець менше, а у старшого – на 1 олівець більше, ніж у середнього брата.
Скільки олівців у кожного ?(2,3,4)
25.
Восьмилітрова посудина наповнена водою.
Як, маючи 5-літрову і 3-літрову посудини, відміряти 1 літр води ? (3л води
налити в 5-літрову, і ще раз налити 3л,
в 3-літровій посудині залишиться 1л)
Тренувальні вправи
- Спиши, вставляючи пропущені букви. До кожного слова добери перевірне.
Л..бединий – …, в..шневий – …, ц..гляний – …, ч..рвневий – …, бл..скучий – …, п..ро – …, ст…бло – …, кр..ло – …, ч..сло – …, ст..пи – …, гр..би – …, с..ло – …, л..сиця – … .
- Спиши, вставляючи пропущені букви. До кожного слова добери перевірне.
Кр..хкий – …, гл..бокий – …, в..сна – …, з..ма – …, в..рба – …, в..сло – …, ц..гляний – …, кр..хкий – …, т..мніє – … .
- Спиши, вставляючи пропущені букви.
З..рно зібране. З..мля йде на спочинок. Т..хенько шумить вітер, співаючи свою сумну осінню пісню. А у садах ще кипить робта. М..довим ароматом пахнуть груші. Ще в..сять на гілках пізні сорти яблук, с..ніють між з..леним листям товстобокі сл..вки, зв..сають в..ликі грона винограду.
- Спиши, вставляючи пропущені букви.
До с..ла летить ст..повий орел. Він має в..еличезні крила. Одним помахом крил орел піднявся на д..сяток метрів. Х..жак шукає їжу. Пташки поховалися. Стало т..мніти. Орел їжі не знайшов. С..рдитий полетів до моря.
- Виконай звуко-буквений аналіз виділених слів.
- Звуки [дз], [дз’] на письмі позначає буквосполучення дз, а звук [дж] – буквосполучення дж.
- При переносі слів буквосполучення дз, дж розривати не можна.
- Буква щ позначає два звуки: [ш] та [ч].
Коментарі
Дописати коментар